Campus Moncloa
Campus de Excelencia Internacional
Discurso y comunicación en la lengua inglesa: estudios de lingüística cognitiva y funcional.
Tesis / Máster / Trabajos fin de grado
- María Sánchez de Sales. The Evolution of Gender Stereotypes in Advertising since the 1990s (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - María José Wizner Ruiz. Computer Mediated Multimodality: Printed Vs. Online Media (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - Ana Isabel Rodríguez Ramos. Age-related Motivation in the EFL Classroom (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - Esther Rico Gabaldón. African American Vernacular English and its Role in Hollywood Movies (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - Carmen Nuevo Blázquez. The Conceptualization of Emotions in Roald Dahl’s Children’s Literature (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - Lucía Sánchez Sánchez. Bilingual and Non-Bilingual Education in la Comunidad de Madrid: A Compartive Approach (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Trabajo fin de grado - Mercedes Olivares Benito. The Reality of Bilingual Education in the Community of Madrid: Students and Teachers’ perceptions on CLIL in Secondary Education (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Máster - Natalia Mora López. The Use of Construction Grammar in ESL: A Case Study (2013). Dirección: Elena Domínguez Romero
Máster - Pedro López Ginés. Epistemic Legitimizing Strategies In Political Speech. How The Listener's Brain Can Detect Those Strategies (2013). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Trabajo fin de grado - Sepideh Moslehi. A Comparative Study of the Compliment Responses between English and Persian TV Interviews (2013). Dirección: Carmen Maiz Arevalo
Máster - Sonia Shabaka Fernández. The Linguistic Realization of Disagreements by EFL Egyptian Speakers (2013). Dirección: Carmen Maíz Arevalo
Máster - Javier García Blandín. Making the most of our students: comparing multiple intelligences in an EFL class (2013). Dirección: Carmen Maiz Arevalo
Máster - Paloma de Riquer Massip. Implementing Drama Techniques in an EFL classroom (2013). Dirección: Carmen Maíz Arévalo
Máster - Cristina Mena Jiménez. Does Language influence the way we think? A critical review of linguistic relativism. (2013). Dirección: Carmen Maíz Arévalo
Trabajo fin de grado - Tastan, Feride Duygu. “Contact in computer-mediated communication: the use of English on Twitter by Turkish native-speakers.” (2013). Dirección: María Ángeles Martínez
Máster - Juncos Zori, Alicia. “The form and uses of Mock Spanish in the pictureboook collection Skippijon Jones.” (2013). Dirección: María Ángeles Martínez
Máster - Domínguez Rodríguez, Vanessa. “Daring vs. submission: Hurricane Sandy in American and Chinese Online Press.” (2013). Dirección: María Ángeles Martínez
Trabajo fin de grado - Domínguez Santofimia, Sara. “A contrastive linguistic analysis of an american TV series and its Spanish dubbed version.” (2013). Dirección: Mª Ángeles Martínez Martínez
Trabajo fin de grado - López López, Luis Francisco . A Critical Metaphor Analysis of the conceptualisation of the economy in the British Conservative Party: The language of Progressive Conservatism. (2013). Dirección: Begoña Núñez
Máster - Morales de la Prida, Rocío . A contrastive analysis of English and Spanish campaigns against domestic violence. (2013). Dirección: Begoña Núñez
Máster - Bernal López Danilo . Beyond the production of garments: A critical study of the representation of social actors and social events in the information disclosure of four appraisal companies. (2013). Dirección: Begoña Núñez
Máster - Park, Mok-won . The recontextualization of social events in media discourse: A critical analysis of Korean newspapers (2013). Dirección: Begoña Núñez
Máster - Mejías Higuera, Ángela . Multimodality and socio-cultural change: A diachronic study of the discourse of car advertising (2013). Dirección: Begoña Núñez
Trabajo fin de grado - Eloísa Latorre Cabezas. Advertising for a Tourist destination: Tourspain: I need Spain’ (2013). Dirección: Marisa Blanco
Trabajo fin de grado - Patricia González del Campo. Neoyorkespañoles: Caminando por Nueva York’ (2013). Dirección: Marisa Blanco
Trabajo fin de grado - Laura Sanquer. Conceptualization of war reports on Libyan revolution in the French and American press (2012). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - Rocío González Romero. Multimodality and English Foreign Language: Image-Text Interaction for Enhancing Students’ Reading Comprehension (2012). Dirección: Carmen Maíz Arévalo
Máster - Carolina Blázquez García. Effects of Content and Language Integrated Learning on the acquisition of English as a Second Language. CLIL-students’ linguistic accuracy: error analysis of written production (2012). Dirección: Carmen Maíz Arévalo
Máster - Miguel Antonio Suárez Gómez. The Role of Multilingualism in the Motivation to Learn a Foreign Language at School (2012). Dirección: Carmen Maíz Arévalo
Máster - García Favaro, Laura Elisa . Feminine identities in Cosmopolitan advertising: A critical study of postfeminist media discourse (2012). Dirección: Begoña Núñez
Máster - Aldo Giannini Rodríguez. New Touristic Product: Go for it, redefine Impossible’ (2012). Dirección: Marisa Blanco
Trabajo fin de grado - Cintia Pérez Gómez. La importancia del Inglés en la Industria Turística: Análisis de Páginas webs en Cadenas hoteleras’ (2012). Dirección: Marisa Blanco
Trabajo fin de grado - Daniel Joseph Segreti. Animal Farm Revisited: A Conceptual Integration Analysis. (2011). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - Hosna Karshenas. A study of the English translations of metaphorical expressions in Saadi’s Golestan (The Rose Garden) (2011). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - Laura de Carlos Fernández. Metaphors, blends and cultural associations in advertising: a four-language comparison of cultural and gender issues (2011). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - MARÍA USÓN FRAILE. TOTAL PHYSICAL RESPONSE IN ADULTS TEACHING (2011). Dirección: Elena Domínguez
Máster - MARÍA JESÚS LONCHIMAR NAVARRO. PAIR/GROUP WORK IN OFFICIAL LANGUAGE SCHOOLS (2011). Dirección: Elena Domínguez
Máster - MARTA JAÉN CAMPOS. A STUDY ABOUT THE "AULAS EUROPEAS" PROGRAMME (2011). Dirección: Elena Domínguez
Máster - Ghuffran Khir. Metaphor within-culture variation: Metaphors of the ‘Islamic Veil’, ‘Female’s Body’and Cultural Integration’ among the mainstream British Culture and Islamic British Culture (2010). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - Jelena Potapeiko. Gender Discourse Democratization: Cosmopolitan and Men’s Health. (2010). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - Emeline Famelart. Multimodal Metaphors and Advertising: A Trilingual Comparison of the Use of Multimodal Metaphor in Bank Advertisements (2010). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster - MARÍA DE LOS ÁNGELES ÁLVAREZ FERNÁNDEZ. PROPAGANDISTIC REPRESENTATION OF WOMEN IN NAZI GERMANY AND FASCIST ITALY (2010). Dirección: Elena Domínguez
Máster - Agueda Rubio Muñoz. Metaphor in Newspaper Discourse (2009). Dirección: Juana I. Marín Arrese
Máster
2013
2012
2011
2010
2009
Subir
Responsable:
Juana Isabel Marín Arrese
Referencia UCM: 930160
Keywords:
Discourse.
Cognition.
Communication.
Multimodality.
Interculturality.
Critical Discourse Analysis.
Semantics.
Semiotics.
Pragmatics.
Cognitive Poetics.
English for Academic and Professional Purposes.
Noticias del clúster
- Programa Internacional de Asesoramiento EEUU-Europa
- Convocatoria 2016 para proyectos de intercambio académico con el MIT: MIT-Spain - CEI Moncloa Seed Fund
- Matrícula abierta para el nuevo Máster en Gestión de Desastres del Campus Moncloa
- Mª. Ángeles Querol recibe el premio internacional “The European Heritage Prize”
- Madrid Subterra convoca el primer Concurso de Ideas y Proyectos para aprovechar la energía del subsuelo urbano